2014/02/17

Crearea unui meniu de navigare

Meniurile de navigare sunt absolut necesare pe orice blog sau site.Nu doar pentru aspectul profi pe care il au acestea ci mai mult findca ele ajuta vizitatorii unei pagini la o navighare mai usoara pe site sau blog. Orice site ar trebuii sa aibe macar un astfel de meniu. Acestea pot fi create si personalizate dupa bunul plac pentru a se potrivii cu site-ul pentru care se creaza. Fie ca aveti un blog sau un site, fara un astfel de meniu ii va fi greu vizitatorului sa ajunga pe diferite pagini si cel mai probabil va vizita pagina principala dupa care va parasii site-ul. Daca aveti un meniu insa este foarte probabil ca acel vizitator sa mai gaseasca si alte lucruri care il intereseaza alegand o anumita categorie. Imaginati-va acest blog fara cele 2 meniuri de navigare. Ati intra, ati vedea doar prima pagina cu cateva articole, poate ati citii unul sau doua din ele care v-ar interesa dupa care ati iesii. Adaugand insa meniul in care articolele postate sunt sortate pe categorii fiecare vizitator poate intra la categoria care il intereseaza pentru a gasii lucruri interesante.

Ce ar trebuii sa contina un meniu de navigare:
  • Un link catre prima pagina
  • Un link spre pagina de contact
Cele doua de sus sunt obligatorii iar optionale ar fi:

  • Link spre pagina "Despre noi"
  • Link spre forum(daca aveti)
  • Link spre FAQ
  • Prezentare produselor sau serviciilor (drop-down daca e nevoie)
  • Categorii de produse (drop-down daca e nevoie)
Crearea meniului de navighare.

Exista multe generatoare de meniuri online dar si programe pentru calculator. Majoritatea au o versiune free si una cu plata. Eu sunt multumit de meniurile create folosind cele free. Cred ca am incercat aproape toate generatoarele online si vreo 5-6 programe pana sa ma opresc la cele doua meniuri portocalii iar site-urile si programele care mi-au placut si le recomand sunt:
dropdownmenugenerator (cu acesta am facut bara de navighare) Va alegeti un template care va place,culorile acestuia, dimensiunea si culoarea fonturilor dupa care va apucati de adaugat linkuri si titlurile acestora. Nu e nimic greu. Pueti adauga linkuri si submeniuri la care doriti iar acestea se vor derula in jos.

Au creat si un articol despre cum se adauga meniul  generat in blogger  http://www.dropdownmenugenerator.com/Blog.aspx?ID=20131122

Altul care mi-a placut este cssmenumaker


Un program foarte bun pentru creare de meniuriri este css3menu. Acesta mi-a placut cel mai mult.

Link despre cum se utilizeaza http://css3menu.com/index.html#help

Creati si organizati meniul in asa fel incat navigarea sa fie cat mai usoara.
S-ar putea sa dureze mult pana ajungeti sa fiti multumiti de el(spun din propria experienta) insa merita intr-adevar efortul. Eu am lucrat o zi intreaga la cele 2 pe care le am pe acest blog. Desii la prima vedere pot fi create in aproximativ 30 de minute nici eu nu mai stiu cate meniuri am creat pana sa ma opresc la acestea si sa fiu multumit. Au fost peste 20 cu siguranta..

Niciun comentariu:

Spune-ti parerea:

invata-online.blogspot.com Web analytics