2014/02/20

Baza de date a cumparatorilor neseriosi din Romania

Shopping-ul online este intr-o continua dezvoltare si in zilele noastre putini sunt cei ce nu au cumparat sau vandut macar odata ceva de pe internet. De la haine, accesorii, calculatoare, telefoane pana la carti, bijuterii, piese auto aproape orice puteti vinde sau cumpara online. 
Este in primul rand comod, nu trebuie sa umblati prin zeci de magazine pentru a gasi un produs care sa va placa ci trebuie pur si simplu sa intrati pe cateva site-uri si sa gasiti produsul potrivit.
 Recent am scris un articol despre cum puteti preveni o posibila inselaciune pe Okazii.ro, cel mai mare site de vanzari-cumpari online din Romania iar astazi voi scrie despre prevenirea trimiterii coletului unui client neserios.
Cumpar si vand si eu deseori de pe internet insa pana acum nu am avut probleme.  Asta fiindca probabil sunt destul de precaut. Verific mereu daca cel de la care cumpar este serios sau nu (pe Okazii.ro) iar de pe Tocmai sau Mercador niciodata nu cumpar de la persoane din alt judet. Cumpar doar in cazul in care ma pot intalni cu vanzatorul si testez produsul.

baza de date a clientilor neseriosi
Am descoperit recent un site foarte folositor pentru cei care vand online, in special magazinelor  cu zeci de comenzi in fiecare zi carora li se intampla foart des ca un cumparator sa nu ridice coletul. Acesta este clientineseriosi.ro - Baza de date a clientilor neseriosi din Romania.
Cum functioneaza acesta:



In cazul in care primesti o comanda pentru un produs la detaliile comenzii vei gasi numele, email-ul, adresa si numarul de telefon al cumparatorului.

Intri pe site, si cauti fie numele, fie numarul de telefon, email-ul sau eventual adresa respectivului. Eu as recomanda atat numele cat si numarul de telefon si email-ul ca o masura de siguranta mai ridicata.

In cazul in care nu il gasesti poti trimite comanda iar daca il gasesti il poti refuza spunandu-i motivul si eventual ii poti propune sa plateasca produsul in avans.
Daca nu ai gasit pe cineva in baza de date a cumparatorilor neseriosi si totusi s-a intamplat sa nu ridice coletul il poti adauga personal in baza de date dupa care sa il instintezi de acest lucru si eventual sa ii propui sa  plateasca paguba(transportul) pentru a-l sterge de acolo. Ii explici ca fiind in acea baza de date multe site-uri ii vor refuza viitoarele comenzi.

Mi se pare o ideea foarte buna care merita intr-adevar promovata pentru ca toti cei care vand pe internet, fie pe Okazii, Tocmai, Mercador si alte site-uri fie au propriul magazin online sa afle de el si sa il foloseasca!

Daca ti s-a intamplat si tie sa primesti retur un colet fiindca clientul nu a mai ridicat comanda iti sugerez sa il adaugi in aceasta baza de date, apoi sa il instintezi fie telefonic, fie printr-un mesaj de acest lucru si de eventualele dificultati de a cumpara produse online pe viitor iar daca doresti sa ii propui sa iti plateasca paguba pentru a-l sterge din lista.



Cumparati produse online doar atunci cand sunteti siguri ca doriti acel produs si trimiteti o comanda doar dupa ce ati verificat daca clientul se afla sau nu in baza de date a clientilor neseriosi pentru a evita(pe cat posibil) neplacerile comertului pe internet!

Un comentariu:

invata-online.blogspot.com Web analytics